סיימתם יום עבודה אחרי שהתעכבתם עוד שעה במשרד כדי לסיים את הפרזנטציה למחר, השעה כבר 18:30 וצריך למהר כדי להספיק להוציא את הילד מחוג קראטה.
אתם מגיעים לחניון בריצה, נכנסים לרכב, מפתח בסוויץ', סיבוב ו…. רעש החריקה החלש שכולם שונאים לשמוע, מבשר את זה שאתם הולכים להיתקע עוד הרבה זמן.
מתקשרים מהר למספר טלפון של טיקטק מצברים ששמור באנשי קשר, תוך זמן קצר אנחנו אצלכם, מחליפים מצבר במהירות, אתם בטוחים שאתם עוד כמה שניות מחוץ לחניון בדרך הביתה, מנסים להניע ושוב פעם הרעש הזה…
הרכב עדיין תקוע – המצבר לא היה הבעיה. כמובן שאי אפשר היה לדעת כי החלפת מצבר היא פעולה נפוצה יחסית, במיוחד ברכבים בעלי טווח חיים גבוה.
מה קורה אם החלפת המצבר לא פותרת את הבעיה?
ישנן מספר סיבות אפשריות לכך שהחלפת מצבר לא פותרת את הבעיה. אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא בעיה במערכת החשמל של הרכב. מערכת החשמל של הרכב מורכבת ממספר רכיבים – מצבר, גנרטור, רגולטור מתח, ועוד.
אם אחד מהרכיבים הללו לא תקין, הוא עלול לגרום לבעיות בתפקוד הרכב, כולל בעיות בהנעה.
סיבה אפשרית נוספת לכך שהחלפת מצבר לא פותרת את הבעיה היא בעיה במערכת ההצתה. מערכת ההצתה אחראית להדלקת המנוע, והיא מורכבת ממספר רכיבים, כולל סטרטר, כבלים, נרות הצתה, ועוד. אם אחד מהרכיבים הללו לא תקין, הוא עלול לגרום לבעיות בהנעה.
בנוסף, בעיה במנוע עצמו עלולה לגרום לבעיות, גם אם המצבר תקין. בעיות אפשריות במנוע הן בעיות במערכת הדלק, מערכת האוורור, מערכת הקירור, ועוד.
אם החלפת מצבר לא פתרה את הבעיה, יש לפנות למוסך כדי לאבחן את הבעיה. המוסכניק יבצע בדיקה של מערכת החשמל, מערכת ההצתה, והמנוע, כדי לזהות את הגורם לבעיה.
טיפ: חשוב לבדוק את כל הרכיבים הללו גם בעת שגרה ולא רק כאשר יש תקלה. בכל שנה יש לבצע טסט לרכב ואתם לא רוצים להגיע לטסט ולגלות בבת אחת המון בעיות שיעכבו את חידוש הטסט ויעלו הרבה כסף. למידע על מה בודקים בטסט תוכלו לקרוא עוד בקישור הבא: https://carbuyer.co.il/test-driving-checklist-israel/.
בדיקות שאפשר לעשות לפני ההגעה למוסך
רגע לפני שאתם מגיעים למוסך הנה מספר דברים שכדאי לבדוק בעצמכם:
- בדקו את הכבלים המחברים את המצבר – הכבלים צריכים להיות תקינים, ללא קורוזיה או נזק אחר.
- בדקו את הגנרטורים – הגנרטורים אחראים לטעון את המצבר בזמן הנסיעה. אם הגנרטורים לא תקינים, הם עלולים לגרום לכך שהמצבר לא טעון כראוי, גם אם המצבר עצמו תקין.
- בדקו את נורות התרעה – נורות התרעה ברכב יכולות לספק מידע על בעיות במערכת החשמל או במערכת ההצתה.
- בדקו את התנהגות הרכב – אם הרכב מתקשה להניע, או אם הוא נכבה באמצע הנסיעה, זה יכול להיות סימן לבעיה במערכת ההצתה או במנוע.
אם אתם לא בטוחים מה גורם לבעיה, רק אז מומלץ לפנות למוסך כדי לאבחן אותה באופן מקצועי.
טיפים למניעת בעיות בהנעה
כדי למנוע בעיות בהנעה, חשוב לדאוג לתחזוקה שוטפת של הרכב. התחזוקה השוטפת כוללת החלפת מצבר בזמן, בדיקה תקופתית של מערכת החשמל, מערכת ההצתה, והמנוע, וטיפול בבעיות בהקדם האפשרי. חשוב להוסיף שבמקרים של בעיות חירום בהתנעה, ניתן להשתמש בבוסטר התנעה לרכב, כלי עזר חיוני המאפשר להתניע את הרכב גם כאשר המצבר נפלט.
כמובן שכל הפעולות האלה מבוצעות כחלק מההכנה לטסט השנתי, אך כדי לשמור על אורך חיי המנוע יש להקפיד לבצע את הפעולות האלה לאורך זמן ובתדירות יחסית גבוהה בייחוד אם מדובר ברכבים עם קילומטראז' גבוה או רכבים ישנים.
בנוסף, חשוב להקפיד על שימוש נכון ברכב. לדוגמה, יש להימנע מהתנעת הרכב לפרקי זמן קצרים, מכיוון שזה עלול לגרום לכך שהמצבר לא טעון כראוי.
סיכום
אם החלפת מצבר לא פתרה את הבעיה, ישנן מספר סיבות אפשריות לכך. הסיבה הנפוצה ביותר היא בעיה במערכת החשמל, כגון גנרטור תקול או קצר חשמלי. סיבה אפשרית נוספת היא בעיה במערכת ההצתה, כגון סטרטר תקול או נורות הצתה תקולות. בנוסף, בעיה במנוע עצמו עלולה לגרום לבעיות בהנעה, גם אם המצבר תקין.
אם אתם לא בטוחים מה גורם לבעיה, מומלץ לפנות למוסך כדי לאבחן את הבעיה באופן מקצועי.
אם אתם לא בטוחים איך לבצע את הבדיקה, תוכלו להיעזר במדריך הרכב או לפנות למוסך.
על ידי ביצוע הבדיקה העצמית, אתם יכולים לחסוך זמן וכסף, וכן לוודא שהבעיה מטופלת כראוי.
במידה ונקטתם בכל הפעולות האפשריות, הרכב היה במוסך והטיפול לא משתלם מבחינה כלכלית בהתאם למצב המכני הרכב, שנת הייצור שלו והקילומטראז' הגבוה שלו, תמיד ישנה האפשרות לשלוח את הרכב לפירוק ולהרוויח ממכירת חלקיו. חברה מומלצת היא: קונה רכבים לפירוק carbuyer.