תיקון מצברים לרכבים מסחריים

תיקון מצברים לרכבים מסחריים

מצברים הם חלק בלתי נפרד מהמכונית, ותפקידם לספק את הכוח הדרוש להתנעת המנוע ולהנעת כל המכשור החשמלי ברכב.

בעוד כי מצברי רכב מסחרי חזקים יותר מאלו שבמכוניות מכיוון שיש להם מנועים גדולים יותר, עדיין לעיתים יש צרוך בשירות של תיקון מצברים לרכב מסחרי.

פה ושם, כולנו נאלצנו להתמודד עם מצבר רכב מסחרי שלא עובד מסיבה זו או אחרת.

בתוך כך, חשוב לדעת כי ביצוע תיקונים במצבר לרכב מסחרי שונה בהרבה מתיקון מצבר לרכב או אופנוע.

ההבדל הגדול ביותר הוא, שכלי רכב מסחריים משתמשים בסוללות עופרת ברוב המקרים, הדורשות תחזוקה וטיפול יותר מדויקים מאשר סוגים אחרים של מצברים.

סיבות שכיחות לתקלות במצברים 

הסיבה השכיחה ביותר לתקלה במצבר לרכב מסחרי היא, כאשר הוא מתרוקן עמוק מדי ומגיע למצב של פריקה מלאה.

ברוב המקרים מצב זה יכול לקרות אם היה אובדן פתאומי של חשמל, כגון כאשר האלטרנטור כשל או כאשר משאירים את האורות דולקים יותר מדי זמן. 

מצב זה יכול לקרות גם אם נוהגים ברכב תקופה ארוכה מבלי לטעון את המצבר במשך זמן ממושך.

או לחילופין, המצבר יכול להגיע לפריקה מלאה גם כאשר לא משתמשים בו במשך תקופה ארוכה, כמו למשל כאשר טסים לחו"ל.

בין אם יש לכם רנו מאסטר יד 2 או רכב מסחרי אחר, המידע הבא עבורכם. 

חשוב לוודא את תקינות המצבר 

על מנת לוודא שהמצבר שלכם ברכב רנו מאסטר יד 2 או כל רכב אחר הינו תקין, עליכם לבדוק באופן קבוע את רמות הנוזלים של המצבר ולטעון אותו על בסיס קבוע.

כמו כן, כדאי לבצע בדיקת מצבר על ידי איש מקצוע אחת לשנה על מנת לוודא שאינו דולף או פגום בשום צורה שהיא.

בעוד שחלק מהמצברים מכילים בתוכם ג’ל או מים מזוקקים, חשוב מאוד לוודא שהמפלסים של הנוזלים מלאים עד הקו המומלץ.

התרוקנות של נוזלי הג’ל יובילו לא רק להטענת חשמל לא תקינה, אלא גם להתחממות פוטנציאלית של המצבר שלכם.

בתורו, זה מה שעשוי להוביל גם לכשלים שונים במנוע.

סוגי תקלות במצבר רכב מסחרי שניתן לתקן 

סוגי התקלות במצבר לרכב מסחרי הניתנות לתיקון יכולות לכלול, בין היתר, קורוזיה באזורי הסוללה ובאזורי המסופים או החיבורים, הכבלים של המצבר וכולי.

כמו כן, ישנם מקרים בהם החיבורים מלוכלכים או פגומים, או שמא ישנו חיווט לקוי, כבלים פגומים, אלטרנטור פגום וכדומה.

מלבד החלפת אלטרנטור, את שאר התקלות בד"כ תוכלו לסדר בעצמכם.

למשל, ישנם חומרים קמעונאיים שתפקידם להסיר קורוזיה ממצברים, מה שיחזיר את הטעינה המלאה של המצבר ברכבכם.

חשוב לציין, את הסרת הקורוזיה לא מבצעים עם מטלית מים, חלילה כי מדובר במערכת חשמלית.

במקום זאת, מומלץ להשתמש בנייר זכוכית עדין או במברשת תיל עדינה.